من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق......
مدتهاست که هر از گاهی اینجانب بر حسب وظیفه و بدلیل حس وطن خواهی مقالات و گزارشاتی را در باب مظلومیت صنعت IT استان یزد توسط رسانه های جمعی به خصوص این سایت محترم انتشار داده ام. گاهی این دردنامه ها سرانجامهایی چون پیگیریهای محدود داشته است و گاهی نیز همچون ده ها مطلب دیگر نتوانسته است موج لازم را در بین مسئولان ذینفوذ ایجاد نماید.
امروز در پی مساعی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان که بحق عزم خود را برای اعتلای این صنعت با تمام کاستیهای موجود جزم نموده است، مطلع شدم استانداری محترم با عنایتی که معاونت محترم استاندار جناب آقای بابایی به معضلات این صنعت داشته اند سه نامه مهم و لازم الجرا را خطاب به بانکهای استان، سازمان امور اقتصاد و دارایی استان و مابقی سازمانها و نهادهای دولتی در جهت حمایت از صنعت فناوری اطلاعات استان صادر نموده است که محتوای آنها به صورت مجمل به شرح ذیل است:
1- در نامه شماره 5/26394 خطاب به بانکهای استان ، جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه ای تبیین و ارزش مجوزهای آن که طبق قانون همسان با پروانه کسب و کار است ، به جهت انجام امور بانکی گوشزد گردیده است و لذا انتظار می رود فعالین این عرصه دیگر در تعاملات خود با بانکها به مشکل حادی برخورد ننمایند.
2- در نامه شماره 5/24133 خطاب به اداره کل امور مالیاتی استان ضمن یادآوری معضلات صنف از جمله جوانی آن، کمبود سرمایه های لازم و اشتغالزایی مناسب از سویی و رکود سالهای اخیر این صنعت از سوی دیگر، بحث بررسی دقیق و منصفانه و مطابق با واقعیات موجود برای براورد مالیات این شرکتها مطرح گردیده است. مالیاتی که این چند ساله اخیر به شکل غیر قابل تحملی شانه های این صنف را به خاک مالیده است!
3- در نامه شماره 5/24153 خطاب به کلیه سازمانها و نهادهای دولتی استان ضمن درخواست از آنها در جهت حمایت از توسعه بومی این صنعت ، اولویت داشتن شرکتهای خصوصی استان در بحث انجام خرید ها و پروژه های انفورماتیک گوشزد و لزوم دارا بودن مجوز سازمان نظام صنفی رایانه ای استان برای پیمانکاران این عرصه مطابق قانون تکلیف شده است.
ماهیت این سه نامه نشان دهنده این موضوع است که خوشبختانه بخشهایی از مدیریت استان به فناوری اطلاعات توجه نموده اند و حرکت و همت مناسبی برای حمایت از آن آغاز گردیده است حمایتی که هم صنعتگران این عرصه از آن منتفع خواهند شد و هم سازمانهای دولتی از خیر و برکت پرداختن به فناوری اطلاعات بهره بسیار مناسبی را خواهند برد.
اکنون زمان آن رسیده است که شرکتهای خصوصی نیز ضمن پاسداشت حمایتهای این چنینی تمامی تلاش خود را در انجام صحیح امور محوله و وظایف خود معطوف دارند.
شایان ذکر است ارزشمندی این حرکت درخور تقدیر زمانی به نقطه تعالی خود خواهد رسید که در اولویت بودن بحث IT کماکان در ذهن مدیران ما باقی مانده و مستمر باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا